Στην παρούσα ενότητα παρουσιάζονται τα αποτελέσματα δειγματοληπτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τα 4η συνεχή χρονιά από τη Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group για τη «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα», με εστίαση στη Γυναίκα-Ανώτατο Στέλεχος και στη Γυναίκα Επιχειρηματία.
Σκοπός της έρευνας είναι:
Η παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών (μέσο προφίλ) των γυναικών επιχειρηματιών/ανώτατων στελεχών στην Ελλάδα.
Η σκιαγράφηση των κινήτρων που οδήγησε τις γυναίκες να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα και την καριέρα σε ανώτατο επίπεδο, καθώς και των προβλημάτων και εμποδίων που αντιμετωπίζουν στην επαγγελματική τους ενασχόληση στην Ελλάδα.
Η εκτίμηση για το βαθμό ανάπτυξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας και της σταδιοδρομίας των γυναικών σε ανώτατες διοικητικές/διευθυντικές θέσεις στην Ελλάδα.
Η ανάλυση των βασικών προτεραιοτήτων των εταιρειών που διευθύνονται από γυναίκες κατά την επόμενη τριετία, δεδομένης και της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης.
Σύνθεση Δείγματος Έρευνας
Η σχετική πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος που συμμετείχαν στην έρευνα (86 επιχειρήσεις) δραστηριοποιείται στον κλάδο του Εμπορίου, με ποσοστό 43,0%. Ακολουθούν η Βιομηχανία με 32,6% οι Υπηρεσίες-Λοιποί Κλάδοι με 24,4% (διάγραμμα 1).
Οι περισσότερες εταιρείες του δείγματος (61,7%) σημείωσαν κύκλο εργασιών μικρότερο των €10 εκ. το 2014, ενώ σε ένα αξιόλογο ποσοστό επιχειρήσεων (27,9%) οι πωλήσεις κυμάνθηκαν μεταξύ €10 εκ.- €50 εκ.
Περαιτέρω, με βάση το προσωπικό τους και σύμφωνα με τα πρότυπα που ακολουθούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, παρατηρείται ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που διευθύνονται ή/και ελέγχονται από γυναίκες είναι μικρού μεγέθους (Small και Micro). Ειδικότερα, το 55,8% των εταιρειών του δείγματος απασχολούν λιγότερα από 50 άτομα. Οι μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις (με προσωπικό μεταξύ 50-249 ατόμων) αποτελούν το 32,6% των εταιρειών, ενώ οι μεγάλου μεγέθους (με προσωπικό >250 ατόμων) το 11,6%.